Tuesday, April 10, 2012

Svačinka to není, ale sníst se to dá taky

Před zhruba jedním rokem jsem přestala používat běžné čisticí pleťové prostředky. Make-up jsem začala odstraňovat mandlovým olejem (je to nejlepší odstraňovač šminek jaký znám) a začala jsem kupovat přírodní kosmetiku značky Dr. Hauschka. Je dobrá, velmi šetrná, opravdu přírodní, ale je drahá. Pořád jsem přemýšlela jak nahradit jejich čisticí pleťový krém, který slouží i jako exfoliant, dá se používat několikrát za den a který zanechá pokožku lehce hydratovanou. Po očištění olejem a touto pastou už na noc není potřeba používat žádný krém.

Před časem jsem objevila Daisy, která se věnuje čistě přírodní kosmetice. Velmi mne nadchly její recepty a samozřejmě jsem nějaké vyzkoušela. Mezi nimi i onen exfoliační čisticí krém. Je výborný.

DOMÁCÍ ČISTICÍ EXFOLIAČNÍ PLEŤOVÝ KRÉM

1 lžíce nastrouhaného čistě přírodního mýdla (Aleph, marseillské)
2-3 lžíce namletých oloupaných mandlí nebo lískových oříšků
zelený čaj
levandulové květy
mandlový olej (lze použít např. olivový, konopný...)
1 lžíce tekutého glicerinu
růžová voda nebo odvar z heřmánku

Vyzkoušela jsem obměnit bylinky a místo zeleného čaje a levandule jsem použila třezalku tečkovanou a měsíček lékařský, obě bylinky jsou velice výborné proti bakteriím, na ekzémy, na akné, mají hojivé účinky.

DOMÁCÍ PLEŤOVÉ TONIKUM

250 ml vody
1 lžička slézu lesního
1 lžička heřmánku
1 lžička třapatky (echinacea)
2 lžičky růžové vody
2 kapsle vitaminu E
špetka curcumy
esenciální levandulový olej (nemusí být)

Třapatka je vedle svých schopností obrnit nás proti infekcím horních cest dýchacích protizánětlivá a hojivá.
Heřmánek je rovněž protizánětlivý, redukuje červené žilky a zklidňuje pokožku.
Sléz obsahuje mucilagy (houby), které pleť zjemňují a fungují výborně proti černým ucpaným pórům.
Curcumu, typické indické koření, používají Indky na bělení pleti a odstraňování skvrn.

Mám pleť po této kůře čistou tak, jak po žádném kupovaném přípravku.

Tyto domácí čistě přírodné výrobky jsou pochopitelně bez konzervantů, proto se musí skladovat v ledničce. Vydrží zhruba měsíc. Rovněž se musí důkladně sterilizovat lahvičky. Už jsem si tak zvykla, že si "vařím" kosmetiku, že mi to rozhodně není zatěžko. Jsem nadšená, že přeplněné regály krásnými flakonky, krabičkami s obrázky mne nechávají chladnou a že ta domácí kosmetika funguje daleko líp. A ten pocit, že je to opravdu 100% přírodní a za mnohem méně peněz, mne naprosto uspokojuje.


Motto: Nedávám na sebe nic, co se nedá sníst. :)


12 comments:

  1. Motto: Nedávám na sebe nic, co se nedá sníst. :)

    To se mi líbí. Že bych to zkusil s řízkem? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, Bohdane, nebyl bys prvni s masickem na sobe :), byl bys pak mimoradne atraktivni pro selmy!!! :D

      Delete
  2. Neotevřeš si internetový obchod s různými výrobky a kosmetikou? Není to až taková iluze.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze by?? to bych tu potom nesmela uvadet ty recepty :)

      Delete
  3. Marseillské mýdlo používám na praní, to je neuvěřitelná vůnička. Jinak úžasná kombinace, a technická otázka, neolizuje tě potom někdo? Třeba po natření krémem? To musí být i dobré :+D, no a jinak máš pravdu, vždyť jsme si na sebe už dávaly med, tvaroh, křen, různé jedlé oleje, okurky, jablíčka, žloutky, ocet a všechno to bylo lepší než masky a obklady z obchodu. Jo a díky za recepty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) a protoze je to nejlepsi, tak se k tomu nastesti zase vracime, ze jo. PS: nikdo me neolizuje, ale obcas si moje dite chodi o me utirat nos!! :D

      Delete
  4. Miso, diky za receptiky, take rada pouzivam domaci vyrobky a tak je urcite vyzkousim. Preji ti hezky tyden a zdravim, Monika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsem rada, jestli nekomu poslouzi ta moje domaci magie :).
      Taky preji prijemny tyden :)

      Delete
  5. Motto: Nedávám na sebe nic, co se nedá sníst. :)

    A to marseillské mydlo chutí ako? ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je jedine opravdu asi chutna trochu bubliknovate :)

      Delete